•  گزیده ای از کتاب رازهای وبمستر ثروتمند
  • – به تالیف محسن سیاح
  •  مدرس بازاریابی ایناترنتی و بهینه سازی سایت
  •  برگزار کننده دوره های آموزشی سئو و بهینه سازی سایت
  •  مدیر گروه طراحی سایت سورینت

 

. . . حالا که چگونگی بهبود شرایط جهت افزایش بازدید از سایت را بررسی کردیم نوبت به تمرکز بر روی حفظ ترافیک سایت و ماندگاری بازدید کنندگان است که بستگی به امکانات سایت دارد . اما بیشتر سایت ها به طور میانگین ۳۰ % تا ۶۰% نرخ خروجی (Bounce Rate) دارند به این معنی که جمعیت بسیار زیادی از بازدید کنندگان شما زمان ورود به سایت بدون این که وارد صفحه دیگری از سایت شده از وب سایت شما خارج می شوند و لازم است بدانید این افراد در بیشتر مواقع هیچ گاه به سایت شما بازنخواهند گشت و حفظ آن ها نیاز به تجربه دارد .

sorinet

یک احساس خوب اولیه در طراحی سایت :

وب سایت شما ، نماینده شما ، فعالیت و فواید شماست ، وقتی مردم برای اولین بار سایتتان را می بینند با خود چه فکر می کنند ؟

  • آیا این سایت معتبر است ؟
  • آیا قابل اعتماد است ؟
  • آیا این شرکت یک شرکت حرفه ای است ؟
  • آیا این شرکت ماندگار است ؟
  • آیا این سایت به من احساس خوشایندی می دهد ؟
  • آیا آنچه می خواستم پیداکرده ام ؟

زمانی که می خواهید سایت خود را طراحی کنید نیاز هست این سؤال ها را از خود بپرسید ! اکنون که به این پرسش ها پاسخ دادید ، باید بدانید به طورکلی ممکن است طراحی ، فاکتور مهمی نباشد ! و در اغلب اوقات عدم پیچیدگی و سادگی سایت نسبت به کاری که سایت می خواهد انجام دهد ارجحیت داشته و نقش مهمی در ایجاد یک حس خوب در بازدیدکننده ایفاء می کند .

نکات مهم گرافیکی که باید در طراحی سایت رعایت شود

 

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت :

برای عناصر مهم سایتتان از رنگ هایی که جلب توجه می کنند استفاده کنید اما از رنگ های سبک استفاده نکنید چون ممکن است نتیجه معکوس داده و بازدیدکننده از سایت خارج شود . از ۲ تا ۴ رنگ برای گرافیک سایت و عناصر مارکتینگ استفاده کنید . پیشنهاد می کنیم این مقاله خواندنی را هم مطالعه کنید چه عواملی باعث کاهش سرعت سایت می‌شود ؟ برای انتخاب رنگ ها می توانیم حلقه رنگ را معرفی کنیم. انتخاب رنگ در این حلقه به دو روش انجام پذیر است.

استفاده از فیلم و انیمیشن در طراحی سایت :

استفاده از انیمیشن های فلش به این خاطر که بی روح به نظر می رسند استراتژی مناسبی نیستند . در بیشتر موارد بهتر است از بک گراندهای متحرک و موزیک بک گراند استفاده نکنید و فقط و فقط از انیمیشن و فیلم هایی استفاده کنید که به درک بهتر مطالب و اطلاعاتتان کمک می کنند .

قسمت بندی صفحات :

برای جانمایی بخش های مختلف سایت از یک ساختار ساده و واضح پیروی کنید و از پراکندگی آن ها به شدت اجتناب کنید و به طورکلی از فضاهای خالی و سفید صفحات نترسید

ثبات در لایه بندی و ساختار و تاثیر آن بر سئو و بهینه سازی سایت :

بسیار ضروری است که بتوانید شکل و ساختار سایتتان را در صفحات مختلف حفظ کنید ، عناصر شامل رنگ ها ، اندازه ها ، بخش ها و جانمایی آن هاست . منظور از رنگ ها در درجه اول رنگ فونت ها و بخش های سایت است .

برای ساختار و چهارچوب به طورمعمول در بیشتر وب سایت ها ۳ نوع ساختار وجود دارد : صفحه نخست ، صفحات متن و صفحات فرم . به طور مثال صفحه نخست زمانی که می خواهید از استراتژی صفحه فرود استفاده کنید می تواند متفاوت باشد . برای جلوگیری از ، از دست دادن حس اعتماد بازدیدکنندگان سعی در ثابت نگه داشتن روی ساختار صفحاتتان داشته باشید .

به خاطر داشته باشید که هر چقدر بتوانید کاربران را در وب سایت خود نگه دارید می تواند برای ارتقاء سایت در گوگل نتایج بهتری دریافت کنید و هرچقدر نرخ خروج سایت بیشتر باشد برای سئو سایت ضرر بیشتری خواهد داشت

منوهای واضح

شاید یکی از بزرگ ترین فاکتورهای حفظ بازدیدکنندگان در وب سایتتان ، داشتن یک سیستم منو و ناوبری است که بتواند جستجو در سایت را هم فراهم نماید . اگر مردم نتوانند چیزی را که می خواهند پیدا کنند آن صفحه را بسته و آنجا را ترک خواهند کرد .

شاخصه های مهم در منوها

  • ساختار ساده ای در منوی اصلی سایت برقرار کنید و سعی کنید در بالای صفحات قرار گیرد.
  • حتماً یک منو در فوتر ( پایین ) سایت استفاده کنید .
  • استفاده از Breadcrumbs ( ناوبری که صفحه فعال و جاری کاربر را نشان می دهد) در تمام صفحات ( به جز صفحه نخست ) بنابراین مردم متوجه خواهند شد که در چه صفحه ای و چه جایگاهی قرار دارند.
  • قسمت جستجو را نزدیک بالای صفحه قرار دهید تا بازدیدکنندگان می توانند برای جستجوی کلمات کلیدی خود از آن استفاده کنند
  • تا جایی که می توانید در یک صفحه بیش از یک منو قرار ندهید و نیز سعی کنید منوهای شما بیش از ۳ لایه و زیر منو نداشته باشد .
  • به طورکلی نقش منو ساده است : کاری کنید که بازدیدکنندگان بتوانند بدون فکر کردن صفحات شما را مشاهده کنند .

 

سرعت بارگذاری در طراحی سایت و تأثیر آن بر سئو سایت :

یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید موردتوجه قرار گیرد ۴۰% مردم از انتظار بیش از ۴ ثانیه جهت بارگذاری صفحه ناراحت می شوند . بازدیدکنندگانتان را قبل از این که شانس دیدن مزایا و خدماتتان را داشته باشند از دست ندهید . چه عواملی باعث کاهش سرعت سایت می شود ؟

 

تعدادی از بدترین عوامل تأثیرگذار بر سرعت لود سایت :

  1. کد نویسی : کدهای جاوا اسکریپت در سایت می توانند باعث سرعت بارگذاری پایین سایت شوند اما این طور نیست که بگوییم این کدها اصلاً نیازی نیستند ولی باید نسبت به نیاز به حداقل خود برسند.
  2. تگ های تحلیلی : تجزیه وتحلیل بازدیدهای سایت بسیار ارزشمند است اما تگ های تحلیلی مبتنی بر جاوا اسکریپت ، می تواند عامل تأثیرگذار منفی برای مدت زمان بارگذاری صفحات شود . مثال بارز می تواند استفاده از تگ گوگل آنالایتیک باشد اما بااین حال توصیه می شود به خاطر این که بتوانید سایت و آمار بازدیدها را به درستی رصد کنید از این ابزار استفاده شود اما با توجه به این که سایت های دیگری هم وجود دارند که این تحلیل ها را به روش ها و شکل های مختلفی ارائه می دهند توصیه می شود فقط از یک ابزار استفاده نمایید.
  3. محتوا با HTML زیاد : این مورد باعث افزایش حجم اطلاعاتی می شود که باید به کاربران انتقال داده شود و همچنین تأثیر قابل توجهی بر عملکرد جاوا اسکریپت خواهد داشت .
  4. Gzip را فراموش نکنید . اگر سِرور شما در استفاده از فشردگی Gzip برای HTML, CSS و جاوا اسکریپت پیکربندی نشده باشد باعث ارسال اطلاعات فوق العاده زیاد به کاربر شده و باعث کندی سرعت بارگذاری می شود. برای فعالسازی این قابلیت به شرکت هاستینگ خود درخواست دهید.
  5. تصاویر بهینه سازی نشده : در یک صفحه پر از تصاویر ، کاهش جزئی ۵ تا ۱۰% در اندازه فایل برای هر تصویر ، می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد . بهترین روش استفاده از فتوشاپ است تا بتوانید حجم تصاویر را کم کنید.برای تغییر اندازه و حجم تصاویر نرم افزارهای بسیاری تولید شده اند که با اندکی جستجو می توانید تعداد زیادی از آن ها را پیدا کنید

 

اما قصد داریم با معرفی یک سایت کار تغییر سایز و حجم تصاویر را به صورت آنلاین و بسیار ساده بدون هیچ نرم افزاری تغییر سایز و کاهش حجم تصاویر را انجام دهیم.این سایت علاوه بر تغییر اندازه دادن تصویر قابلیت فشرده سازی و تغییر حجم تصاویر را نیز در اختیار شما قرار می دهد . البته تعدادی فیلتر و افکت مختلف نیز در اختیار شما قرار گرفته است تا با استفاده از آن ها انواع افکت هایی ازجمله سیاه وسفید کردن و یا آبرنگی کردن تصویر را برای شما انجام می دهد .در انتها نیز یک پیش نمایش به شما ارائه می کند تا از نتیجه کار خود باخبر شوید و در صورت تأیید می توانید فایل خود را دانلود کنید .

آدرس این سایت جالب : www.picresize.com

سورینت شرکت طراحی سایت مشهد ، سئو و بهینه سازی سایت در مشهد

منبع : https://goo.gl/MB1F7w

sorinet-team