اضافه کردن شماره به نظرات وردپرسReviewed by SMZ on May 15Rating: 2.0اضافه کردن شماره به نظرات وردپرسدر این مقاله ما به شما نحوه ی طرح بندی نظرات با استفاده از اضافه کردن شماره به نظرات وردپرس را آموزش میدهیم. با اینکار می توانید کنار هر نظر شماره آنرا مشخص کنید.

اضافه کردن شماره به نظرات وردپرس

در این مقاله ما به شما نحوه ی طرح بندی نظرات با استفاده از اضافه کردن شماره به نظرات وردپرس را آموزش میدهیم. با اینکار می توانید کنار هر نظر شماره آنرا مشخص کنید.

 

numbering-wordpress-comments

 

افزودن شماره نظرات در وردپرس

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Greg’s Threaded Comment numbering میباشد. پس از فعال سازی افزونه به تنظیمات>Threaded Comment Numbering بروید. در بخش Styling Comment Numbers نیاز است گزینه  No – I will provide my own number styling را انتخاب کنید ور در بخش بعدی همچنین گزینه No را انتخاب کرده و برای ذخیره روی save کلیک کنید.

 

از آنجا که ما از استایل افزونه استفاده نمیکنیم پس نیاز است در استایل خود یک سبک معرفی کنیم. همچنین افزونه را برای بسته بندی کردن نظرات در  <“div class=”commentnumber> پیکر بندی کنیم,بنابراین میتوانیم شماره را با استفاده از commentnumber. سبک دهیم. برای افزودن سبک سفارشی به نمایش>ویرایشگر رفته و کد زیر را در انتهای قالب فایل style.css اضافه کنید:

 

.commentlist li .commentnumber {
float:right;
color:#999999;
font-size:3em;
margin:0;
padding:0 .5em .5em 0;
clear:right;
}

.commentlist li li .commentnumber {
font-size:1.7em;
}

.commentlist li li li .commentnumber {
font-size:1.3 em;
}

 

افزونه از مخاطبین استفاده شده در تابع () wp_list_comments استفاده میکند. شما میتوانید قالب comments.php را ویرایش کنید و wp_list_comments را با نمونه فراهم شده توسط افزونه جایگزین کنید:

 

<?php wp_list_comments('callback=gtcn_basic_callback'); ?>

 

این روش برای اغلب سایت ها کار میکند با این حال ممکن است در ابتدا بی نظم باشد و شما برای درست کردن آن به گامهای بیشتری نیاز دارید. با پیدا کردن قالب که برای نظرات استفاده شده شروع کنید و سپس مخاطبین افزونه را در تابع اضافه کنید. برای اینکه بدانید کدام تابع بعنوان مخاطب استفاده شده باید به دنبال تابع wp_list_comments در قالب comments.php بگردید. بعنوان مثال میتوانید این نمونه را در قالب TwentyTwelve ببینید:

 

<?php wp_list_comments( array( 'callback' => 'twentytwelve_comment', 'style' => 'ol' ) ); ?>

 

twentytwelve_comment همان تابع مخاطبی است که به دنبال آن هستید. اکنون نیاز است به قالب فایل functions.php رفته و تابع نظرات را بیابید. پس از یافتن آن باید تابع  را تغییر داده و شماره نظر موضوعی را قبل از نام نویسنده به آن اضافه کنید:

 

<?php 
$comment_number = gtcn_comment_numbering($comment->comment_ID, $args); 
echo $comment_number;
?>

 

تغییرات را ذخیره کرده و نظرات را بررسی کنید. اکنون نظرات شما در سمت راست خود دارای شماره هستند.

موفق باشید