آموزش رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceededReviewed by SMZ on May 13Rating: 3.0آموزش رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceededتا کنون برایتان پیش آمده که هنگام به روز رسانی قالب وردپرس با خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded مواجه شوید؟ برطرف کردن این خطا نسبتا ساده است؛ اما ممکن است کمی برای مبندیان خسته کننده باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این خطا را برطرف کنید.

خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

تا کنون برایتان پیش آمده که هنگام به روز رسانی قالب وردپرس با خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded مواجه شوید؟ برطرف کردن این خطا نسبتا ساده است؛ اما ممکن است کمی برای مبندیان خسته کننده باشد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این خطا را برطرف کنید.

 

fix-maximum-execution-time-of-30-seconds-exceeded-error

 

علت وجود این خطا چیست؟

وردپرس با php کد نویسی شده. برای محافظت و جلوگیری از سوء استفاده ی محیط وب سرور یک محدودیت زمانی تعیین شده برای اینکه چه مدت یک اسکریپ PHP می تواند در حال اجرا باشد. برخی از ارائه دهندگان خدمات هاست این مقدار را در یک سطح بالاتر تنظیم کرده اند در حالیکه دیگران ممکن است آن را در سطح پایین تری تعیین کنند. هنگامی که یک اسکریپ به حداکثر زمان اجرایش برسد با این خطا مواجه می شویم.

 

رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

دو راه برای رفع این خطا وجود دارد. روش اول تعمیر دستی به وسیله ویرایش فایل  .htaccess و روش دوم انجام همین کار با استفاده از افزونه می باشد.

 

روش اول: ویرایش دستی فایل .htaccess

به سادگی با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP با وب سایتتان ارتباط برقرار کنید. فایل .htaccess خود را پوشه public_html خواهید دید. آنرا دانلود کنید. با notepad آنرا باز کرده سپس این خط را به فایل .htaccess خود اضافه کنید:

 

php_value max_execution_time 300

 

مقدار این کد را به ۳۰۰ ثانیه تنظیم کنید. هر چند زیاد هست اما اگر هنوز با خطا رو به رو شدید این مقدار را به ۶۰۰ ثانیه افزایش دهید.

روش دوم: استفاده از افزونه WP Maximum Execution Time Exceeded

اگر دوست ندارید به روش دستی فایل  .htaccess را ویرایش کنید می توانید برای انجام اینکار افزونه WP Maximum Execution Time Exceeded را نصب و فعالسازی کنید. این افزونه نیاز به تنظیمات ندارد. حداکثر زمان اجرای این افزونه ۳۰۰ ثانیه می باشد.

 

اگر مراحل بالا کار نکرد چه کنم؟

اگر مراحل بالا ارور را برای شما حل نکرد باید با هاستینگ خود تماس بگیرید تا میزان Maximum Execution Time را برای شما از طریق فایل php.ini افزایش دهد. اگر هاستینگ اینکار را انجام نداد می توانید برای آپلود قالب یا افزونه از روش دستی استفاده کنید. آپلود با FTP