شورت کد در وردپرس چیست؟Reviewed by SMZ on Mar 14Rating: 4.0شورت کد در وردپرس چیست؟شورت کد یا کد کوتاه وردپرس و به لاتین shortcode چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که اصلا شورت کد در وردپرس چه معنی میده و برای چی استفاده میشه؟ خب امروز توی ایران اسکریپت میخوام این عبارت رو کامل براتون توضیح بدم.

شورت کد در وردپرس چیست؟

شورت کد یا کد کوتاه وردپرس و به لاتین shortcode چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش اومده باشه که اصلا شورت کد در وردپرس چه معنی میده و برای چی استفاده میشه؟ خب امروز توی ایران اسکریپت میخوام این عبارت رو کامل براتون توضیح بدم.

what-is-short-code-in-wordpress

شورت کد از نسخه ۲٫۵ به بعد در وردپرس اضافه شد و برای کارهای مختلف میشه ازش استفاده کرد . یه معنای کامل و طی یک جمله بخوام خدمتتون توضیح بدم شورت کد به شما امکان نوشتن کد های قالب و افزونه ها رو در نوشته ها و برگه های سایت وردپرسی میده.

به عنوان مثال اگر بخواید یک فرم تماس با ما رو توی سایتتون قرار بدید چقدر کد نویسی نیاز داره؟ مسلما هیچکسی دوست نداره بشینه ده تا خط کد نویسی کنه برای یک فرم تماس با ما ، اما با افزونه هایی از جمله contact form 7 میتونید با یک کد چند حرفی فرم تماس با ما بسازید.

برای استفاده از افزونه تماس با ما وردپرس که قبلا توسط دوست خوبم مهران بصورت کامل توضیح داده شد باید شورت کد فرم را داخل سایتتون قرار بدید تا فرم تماس با ما نمایش داده بشه.

پس شورت کد یا کد کوتاه وردپرس بصورت کاملا ساده و واضح به ما امکان قرار دادن کدهای افزونه ها و امکانات وردپرس را در نوشته ها ، برگه ها و ابزارک های وردپرس می دهد.

این نکته رو هم خدمتتون عرض کنم که هر قالب یا افزونه برای خودش بصورت اختصاصی شورت کد خاص خودش رو داره و بی نهایت شورت کد در دنیای بی نهایت وردپرس موجود هست.