ادامه مطلب متفاوت برای دسته و پست سفارشی وردپرسReviewed by M.J on Jul 30Rating: 5.0ادامه مطلب متفاوت برای دسته و پست سفارشی وردپرساز قابلیت های جالب و کاربردی وردپرس که می توان از در طراحی قالب وردپرس حرفه ای تر استفاده کرد امکان داشتن ادامه مطلب متفاوت برای دسته و پست سفارشی وردپرس است به این ترتیب می توان برای هر قسمت که بخواهیم ادامه مطلبی متفاوت داشته باشیم مثلا اگر دسته بندی برای نمایش محصولی خاص داریم می توانیم ادامه مطلب منحصر به فردی تنها برای آن دسته ایجاد کنیم و برخی از ویژگی هایی که در ادامه مزلب اصلی وجود دارد را حذف کنیم و یا امکانتی که جهت فروش محصول به آن نیاز داریم را اضافه کنیم در این مطلب قصد معرفی روشی برای ساختن ادامه نوشته متفاوت برای دسته خاص و یا پست سفارشی post types وردپرس را داریم پس تا پایان همراه ایران اسکریپت باشید .

از قابلیت های جالب و کاربردی وردپرس که می توان از در طراحی قالب وردپرس حرفه ای تر استفاده کرد امکان داشتن ادامه مطلب متفاوت برای دسته و پست سفارشی وردپرس است به این ترتیب می توان برای هر قسمت که بخواهیم ادامه مطلبی متفاوت داشته باشیم مثلا اگر دسته بندی برای نمایش محصولی خاص داریم می توانیم ادامه مطلب منحصر به فردی تنها برای آن دسته ایجاد کنیم و برخی از ویژگی هایی که در ادامه مزلب اصلی وجود دارد را حذف کنیم و یا امکانتی که جهت فروش محصول به آن نیاز داریم را اضافه کنیم در این مطلب قصد معرفی روشی برای ساختن ادامه نوشته متفاوت برای دسته خاص و یا پست سفارشی post types وردپرس را داریم پس تا پایان همراه ایران اسکریپت باشید .

 

 

ادامه مطلب خاص برای دسته بندی وردپرس

اگر می خواهید برای یکی از دسته هایتان ادامه مطلب متفاوت داشته باشید می توانید از کد زیر در فایل functions.php قالبتان استفاده کنید .
نکته : قبل از ویرایش فایل functions.php قالبتان حتما از آن پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل فایل را جایگزین کنید . مراحل ویرایش فایل را قدم به قدم انجام دهید و پس از هر تغییر بررسی کنید تا مشکلی در نمایش قالب تان بوجود نیامده باشید .

 

<?php
function get_custom_cat_template($single_template) {
global $post; if ( in_category( 'category-name' )) {
$single_template = dirname( __FILE__ ) . '/single-template.php';}
return $single_template; }
add_filter( "single_template", "get_custom_cat_template" );
?>

 

در کد بالا با ویرایش نام دسته بندی که در حال حاظر category-name نام دارد می توانید نام دسته مورد نظر را وارد کنید و با ویرایش نام فایل single-template.php نام فایلی که برای ادامه مطلب این دسته انتخاب کرده اید را وارد کنید .

ادامه مطلب متفاوت برای پست سفارشی وردپرس custom post type

اگر در قالبتان از پست سفارشی وردپرس استفاده کرده اید می توانید برای هر پست سفارشی ادامه مطلب متفاوتی داشته باشید به عنوان مثال برای post type مربوط به ویدیو های سایت تان با ایجاد ادامه مطلب خاص می توانید با حذف برخی از قسمتهای ادامه مطلب پیشفرض از پلیر بزرگتری استفاده کنید و این بخش را کاربردی تر کنید، برای این منظور کدهای زیر را در فایل functions.php قالب تان قرار دهید .

 

<?php
function get_custom_post_type_template($single_template) {
global $post;
if ($post->post_type == 'custom-post-type') {
$single_template = dirname( __FILE__ ) . '/single-template.php';
}
return $single_template;
}
add_filter( "single_template", "get_custom_post_type_template" ) ;
?>

 

در کد بالا نیز با تغییر custom-post-type به نام پست سفارشی مورد نظر و تغییر نام single-template.php به نام برگه ای که برای ادامه مطلب ایجاد کرده اید می توانید از آن استفاده کنید . در پست سفارسی وردپرس می توان به روش دیگری نیز فایل ادامه مطلب را ایجاد کرد برای اینکار ادامه مطلب مورد نظر را کدنویسی کرده و سپس با نام گزاری به شکل single-post-type-slug.php که در اینجا post-type-slug نام پست سفارشی تان می باشد می توانید ادامه مطلب آنرا ایجاد کنید .