دکمه مطلب تصادفی وردپرس Random Post توسط کدReviewed by SMZ on Jul 28Rating: 5.0دکمه مطلب تصادفی وردپرس Random Post توسط کداحتمالا در برخی از سایتها لینکی را دیده باشید که کاربر با کلیک بر روی آن به یکی از مطالب اتفاقی سایت که به صورت کاملا تصادفی انتخاب میشود، هدایت شده و میتواند نوشته را مشاهده کند. این قابلیت را میتوان با استفاده از کد یا افزونه در طراحی قالب وردپرس مورد استفاده قرار داد تا پوسته جذاب تری طراحی کرد. پوسته های حرفه ای مانند صحفیه و جریدا از چنین امکانی بهره میبرند و میتوان در تنظیمات آن لینک نمایش مطلب رندوم را فعال کرد.

احتمالا در برخی از سایتها لینکی را دیده باشید که کاربر با کلیک بر روی آن به یکی از مطالب اتفاقی سایت که به صورت کاملا تصادفی انتخاب میشود، هدایت شده و میتواند نوشته را مشاهده کند.

این قابلیت را میتوان با استفاده از کد یا افزونه در طراحی قالب وردپرس مورد استفاده قرار داد تا پوسته جذاب تری طراحی کرد. پوسته های حرفه ای مانند صحفیه و جریدا از چنین امکانی بهره میبرند و میتوان در تنظیمات آن لینک نمایش مطلب رندوم را فعال کرد.

 

در این آموزش از ایران اسکریپت نحوه ایجاد دکمه مطلب تصادفی وردپرس Random Post توسط کد و افزونه در پوسته آموزش داده میشود تا بتوانید براحتی این قابلیت را به پوسته سایت تان اضافه کنید و لینک انرا در محل دلخواه نمایش دهید، برای اینکار تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

دکمه-مطلب-تصادفی-وردپرس-random-post-توسط-کد-و-افز

ساخت دکمه مطلب تصادفی وردپرس در پوسته

اگر میخواهید توسط افزونه قابلیت ریدایرکت کاربر به نوشته اتفاقی را ایجاد کنید میتوانید از پلاگین WPSIREN Random Post by Click استفاده کنید. پس از نصب و فعال سازی افزونه با مراجعه به بخش ابزارکها میتوانید تنظیمات لینک دکمه نوشته اتفاقی را انجام دهید

 

برخی از تنظیمات عبارتند از: متن لینک، رنگ نوشته و زمینه، نحوه باز شدن لینک در برگه یا تب جدید، انتخاب رنگ زمینه و متن در هنگام هاور شدن موس، اندازه و چیدمان متن و … سپس ابزارک را در محل دلخواه از پوسته قرار میدهید.

 

روش دیگر ساخت دکمه مطلب تصادفی وردپرس قرار دادن دستی کدها در فایل فانکشن قالب وردپرس و سپس ساخت لینک به صورت دلخواه می باشد.

 

در این روش میتوانید با استفاده از کدنویسی استایل دلخواه را به دکمه نوشته اتفاقی بدهید و در محلی که دوست دارید آنرا قرار دهید. قطعه کد اول را در فایل functions.php و کد دوم که مربوط به لینک نوشته است را در محل دلخواه از پوسته قرار دهید.

 

// ۱ = copy codes in functions.php
add_action('init','random_add_rewrite');
function random_add_rewrite(){
global $wp; $wp->add_query_var('random');
add_rewrite_rule('random/?$', 'index.php?random=1', 'top');}
add_action('template_redirect','random_template');
function random_template(){ if (get_query_var('random') == 1){
$posts = get_posts('post_type=post&orderby=rand&numberposts=1');
foreach($posts as $post) {$link = get_permalink($post);}
wp_redirect($link,307);exit;}}
// ۲ = create link for get random post
<a href="http://www.iranscript.ir/index.php?random=1">مطلب تصادفی</a>

 

در این روش اگر از قابلیت کش شدن دیتابیس در افزونه W3 Total Cache استفاده میکنید باید با قرار دادن کدهای زیر در لیست خروج مانع کش شدن پایگاه داده برای لینکهای زیر شوید.

/random/
/index.php?random=1

همچنین در صورت استفاده از افزونه سئو وردپرس  Yoast WordPress SEO باید از بخش پاکسازی پیوندهای یکتا گزینه حذف کلمات زائد از نامک ها و گزینه ارجاع نشانی‌های زشت به پیوند یکتای تمیز. (در بسیاری از موارد توصیه نمی‌شود!) را غیرفعال کنید تا مشکلی در کار دکمه نوشته اتفاقی بوجود نیاید.