آموزش اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس با استفاده از FTPReviewed by SMZ on Apr 7Rating: 3.0آموزش اضافه کردن ادمین جدید در وردپرس با استفاده از FTPفراموش کردن رمز عبور یا نام کاربری ناحیه مدیریت وردپرس، مسئله ای است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. (از آن بدتر وقتی است که مطمئن هستید رمزتان صحیح است ولی … ) به هر حال اگر به هر دلیلی دسترسی شما با اکانت مدیریت وردپرس دچار اختلال شود، یکی از راه هایی که پیش روی شماست و میتواند مشکل شما را به سرعت برطرف کند، اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس است. (بدیهی است که این تنها روش بدست آوردن دسترسی دوباره نیست) اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس، بدون دسترسی به ناحیه مدیریت را میتوان به دو شکل انجام داد. روش اول اضافه کردن مدیر جدید با استفاده از دیتابیس است و روش دوم که بسیار بسیار ساده است و ایران اسکریپت تصمیم دارد که امروز به آن بپردازد، اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس با استفاده از دسترسی FTP است. البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی میگوییم دسترسی FTP منظورمان این است که میخواهیم فایل ویرایش کنیم. پس با دسترسی به فایل منیجر هاستتان هم میتوانید همین کار را انجام بدهید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. برای یادگیری افزودن مدیر جدید به وردپرس با استفاده از اف تی پی در ادامه با ما همراه شوید.

فراموش کردن رمز عبور یا نام کاربری ناحیه مدیریت وردپرس، مسئله ای است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. (از آن بدتر وقتی است که مطمئن هستید رمزتان صحیح است ولی … ) به هر حال اگر به هر دلیلی دسترسی شما با اکانت مدیریت وردپرس دچار اختلال شود، یکی از راه هایی که پیش روی شماست و میتواند مشکل شما را به سرعت برطرف کند، اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس است. (بدیهی است که این تنها روش بدست آوردن دسترسی دوباره نیست) اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس، بدون دسترسی به ناحیه مدیریت را میتوان به دو شکل انجام داد. روش اول اضافه کردن مدیر جدید با استفاده از دیتابیس است و روش دوم که بسیار بسیار ساده است و ایران اسکریپت تصمیم دارد که امروز به آن بپردازد، اضافه کردن ادمین جدید به وردپرس با استفاده از دسترسی FTP است. البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی میگوییم دسترسی FTP منظورمان این است که میخواهیم فایل ویرایش کنیم. پس با دسترسی به فایل منیجر هاستتان هم میتوانید همین کار را انجام بدهید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. برای یادگیری افزودن مدیر جدید به وردپرس با استفاده از اف تی پی در ادامه با ما همراه شوید.

 

38655093-admin

 

اضافه کردن اکانت مدیریت به وردپرس با استفاده از FTP

طبعا زمانی که مبحث استفاده از FTP مطرح میشود، شما نیاز به یک کلاینت FTP دارید. مثلا میتوانید از ابزاری مثل Filezilla یا WinSCP استفاده کنید. اینکه از چه کلانت FTP استفاده میکنید یک مسئله کاملا سلیقه ای است. بنابراین برای شروع کلاینت FTP دلخواه خود را باز کرده و با وارد کردن اطلاعات نام کاربری، رمز عبور و آی پی یا آدرس اتصال به هاست، به FTP  لاگین کنید.

توجه داشته باشید که هیچ الزامی به استفاده از اف تی پی برای انجام این کار نیست. شما میتوانید تمامی عملیات زیر را با مراجعه به فایل منیجر هاست خود نیز انجام دهید.

بعد از اینکه ساختار فایلهای سایتتان برای شما به نمایش گذاشته شد، در محل نصب وردپرس به فولدری که قالب فعلی شما در آن قرار گرفته مراجعه کنید. توجه داشته باشید که برای اینکه این ترفند کار کند، باید حتما وارد فولدر قالبی که در حال حاضر در سایتتان فعال است بشوید و اعمال تنظیماتی که در ادامه می آید، روی قالب های دیگری که در سایتتان فعال نیستند جواب نخواهد داد. فایل functions.php را در فولدر خود پیدا کرده و آن را دانلود کنید. یک نسخه از این فایل را در جای امنی نگه دارید تا اگر در اجرای مراحل بعدی به مشکل برخورد کردید، بدون دردسر امکان بازگردانی این فایل و برطرف کردن مشکل را داشته باشید.

فایل functions.php را جهت ویرایش باز کرده و کد زیر را در انتهای فایل قرار دهید. دقت کنید که اگر در انتهای فایل شما تگ پایانی php قرار دارد، این کد باید قبل از تگ پایانی php قرار بگیرد. در غیر این صورت سایتتان دچار خطا میشود. همچنین دقت کنید که بعد از قرار دادن این کد در فایل مربوطه، فضای اضافی به انتهای آن اضافه نکنید.

 

function iranscript_admin_account () {
	$user = 'Username';
	$pass = 'Password';
	$email = 'email@domain.com';
if ( !username_exists( $user )  && !email_exists( $email ) ) {
	$user_id = wp_create_user( $user, $pass, $email );
	$user = new WP_User( $user_id );
	$user->set_role( 'administrator' );
} }
add_action( 'init', 'iranscript_admin_account' );

 

دقت کنید که در کد بالا میبایست عبارت username, password و email@domain.com را با اطلاعات مدیر جدیدی که میخواهید ساخته شود جایگزین کنید. طبیعی است که ایمیل و نام کاربری مورد نظر شما نباید از پیش در سیستم موجود باشد.

فایلی که ویرایش کرده اید را مجددا در محل مربوط به همین فایل در هاستتان آپلود کنید تا جایگزین فایل قبلی شود. حالا اگر به ناحیه مدیریت سایت مراجعه کنید میتوانید با مدیری که همین الان ایجاد کرده اید وارد ناحیه مدیریت وردپرس شوید.

قدم های بعدی شما از این لحظه بسیار مهم هستند. اول اینکه بلافاصله بعد از اینکه موفق به ورود به ناحیه مدیریت وردپرس شدید، کد فوق را از فایل functions.php خود حذف کنید. دوم اینکه حالا میتوانید رمز کاربر اصلی خود را به رمز دلخواهتان تغییر دهید تا ورود با اکانت مدیر اصلی مجددا میسر شود. پس از انجام این کار میتوانید مجددا با یوزر قدیمی خود وارد وردپرس شده و یوزر جدید را حذف کنید. اگر هم نمیخواهید یوزر جدید را از وردپرس حذف کنید، حتما رمزی کاملا امن برای آن در نظر بگیرید تا موجب هک شدن سایت و به خطر افتادن امنیت آن نشود.