ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس توسط کد در طراحی قالب وردپرسReviewed by M.J on Aug 6Rating: 5.0ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس توسط کد در طراحی قالب وردپرساحتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب افزونه یا قالب وردپرس بخشی در پیشخوان برای نمایش اطلاعات و یا نحوه کار با افزونه و پوسته بوجود امده باشد، این بخشها در واقع ابزارک یا ویجتهای داشبورد هستند که میتوانید با مراجعه به تنظیمات صفحه آنها را فعال یا غیرفعال کنید. پیش از این در مطلب نمایش فید سایت در پیشخوان وردپرس کدهای لازم برای ایجاد ابزارک نمایش اخرین مطالب یک سایت در پیشخوان وردپرس سایتهای دیگر را آموزش داده ایم، که آنرا با ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس ساخته ایم.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از نصب افزونه یا قالب وردپرس بخشی در پیشخوان برای نمایش اطلاعات و یا نحوه کار با افزونه و پوسته بوجود امده باشد، این بخشها در واقع ابزارک یا ویجتهای داشبورد هستند که میتوانید با مراجعه به تنظیمات صفحه آنها را فعال یا غیرفعال کنید. پیش از این در مطلب نمایش فید سایت در پیشخوان وردپرس کدهای لازم برای ایجاد ابزارک نمایش اخرین مطالب یک سایت در پیشخوان وردپرس سایتهای دیگر را آموزش داده ایم، که آنرا با ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس ساخته ایم.

 

اکنون میخواهیم نحوه ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس توسط کد در طراحی قالب وردپرس را آموزش دهیم تا بتوانید پیام دلخواه تان را پس از نصب و فعال شدن پوسته یا افزونه ای که طراحی کرده اید به مدیران سایت نمایش دهید. این پیام میتواند آموزش استفاده از قالب یا افزونه، اطلاعات تماس با طراح، لینک سایت طراح و .. باشد، پس تا انتها همراه ما باشید.

 

کد ایجاد ابزارک پیشخوان وردپرس

برای ساخت ویجت پنل مدیریت یا پیشخوان وردپرس میتوانید کدهای زیر را در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس و یا در افزونه اختصاصی سایتهای وردپرسی کپی کنید و یا در فانکشن افزونه ای که طراحی کرده اید و در محل مناسب از آنها استفاده کنید.در خط سوم کد عنوان ابزارک را وارد کنید. در خط پنجم پیام یا کوئری مورد نظر را قرار دهید سپس تنظیمات را ذخیره کنید، با مراجعه به پیشخوان شاهد اضافه شدن ابزارک خواهید بود. لازم به یادآوری است که قبل از ویرایش فانکشن پوسته حتما نسخه ای پشتیبان از آن تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید فایل را جایگزین کنید.

 

add_action('wp_dashboard_setup','my_custom_dashboard_widgets');
function my_custom_dashboard_widgets(){global $wp_meta_boxes;
wp_add_dashboard_widget('custom_help_widget','ایران اسکریپت','custom_dashboard_help');}
function custom_dashboard_help() {
echo '<p>سلام دوستان, محمد هستم مدیر <a target="_blank" href="http://www.iranscript.ir">ایران اسکریپت</a>.<br>
این یک پیام آزمایشی در پیشخوان هست.</p>';}

 

موفق باشید.