شماره گذاری اتوماتیک نوشته ها در وردپرسReviewed by SMZ on Mar 26Rating: 3.5شماره گذاری اتوماتیک نوشته ها در وردپرساگر اهل انتشار پادکست باشید یا در وبسایت خود نوشته های سریالی منتشر کنید یا به هر نحوی دلتان بخواهد که شماره ی دقیق هر نوشته در سری نوشته های سایتتان را بدانید. در این حالت یکی از راه های شما، شماره گذاری دستی نوشته هاست.

اگر اهل انتشار پادکست باشید یا در وبسایت خود نوشته های سریالی منتشر کنید یا به هر نحوی دلتان بخواهد که شماره ی دقیق هر نوشته در سری نوشته های سایتتان را بدانید. در این حالت یکی از راه های شما، شماره گذاری دستی نوشته هاست. بله این کار اصلا منطقی نیست. اول به این دلیل که انجام این کار زمان بر خواهد بود. مثلا به این شکل لازم میشود که تک تک نوشته های قبلی سایتتان را هم به طور جداگانه و دستی، شماره گذاری کنید. از طرفی هم گاهی ممکن است بر اثر بی دقتی، شماره گذاری اشتباه از آب در بیاید … دوم اینکه فرضا اگر در آینده به هر دلیل مایل باشید شماره گذاری را از نوشته های سایت خود حذف کنید، باز هم با ۱۰۰ ها و شاید هزاران نوشته روبرو میشوید که تک تک آنها نیازمند تغییر و ویرایش خواهند بود.

 

number-001

 

اما ایران اسکریپت در آموزش امروز از شیوه ای بسیار ساده استفاده میکند. اجازه بدهید ابتدا یک بار دیگر هدفمان را روشن کنیم. “میخواهیم در کنار عنوان هر مطلب، شماره آن نوشته نیز به نمایش در بیاید”. برای انجام این کار به افزونه ی Auto Numbering Post نیاز دارید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که افزونه را بر روی سایت وردپرسی خود، نصب و فعال کنید.اگر افزونه را در سایت خود فعال کرده باشید، پس از مراجعه به سایت متوجه خواهید شد که حالا تمامی نوشته های شما به صورت منظم دارای شماره گذاری هستند. به عنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید:

 

خوب، به همین سادگی به هدف خود دست پیدا کردیم. اما نکته ی بسیار خوبی که در رابطه با این افزونه کوچک وجود دارد این است که این افزونه، هیچ نوع تغییر دائمی در عناوین نوشته های سایت ایجاد نمیکند. تنها کاری که توسط افزونه انجام میشود، اعمال یک فیلتر روی عناوین نوشته هاست. بنابراین هر زمان که احساس کردید به افزونه نیازی ندارید و یا دیگر مایل نیستید شماره بندی مطالب در سایت شما به نمایش در بیاید، کافی است افزونه را غیر فعال کنید تا همه چیز به حالت اولیه خود بازگردد.