حذف دسته جمعی تصویر شاخص نوشته ها در وردپرسReviewed by SMZ on Mar 13Rating: 3.5حذف دسته جمعی تصویر شاخص نوشته ها در وردپرسبا سلام، چند مدت پیش یکی از مشتریان درخواست کردند که تصاویر شاخص پست های سایتشون رو حذف کنم. کم پیش میاد که چنین مشکلی برای یک سایت بوجود بیاد و این کار نیاز باشه اما کدش رو پیدا کردم و دیدم بد نیست اینجا هم قرار بدم تا اگر یکی از دوستان نیاز داشتند مثل من تا صفحه ۱۴۷ نتایج گوگل پیش روی نکنن!

با سلام، چند مدت پیش یکی از مشتریان درخواست کردند که تصاویر شاخص پست های سایتشون رو حذف کنم. کم پیش میاد که چنین مشکلی برای یک سایت بوجود بیاد و این کار نیاز باشه اما کدش رو پیدا کردم و دیدم بد نیست اینجا هم قرار بدم تا اگر یکی از دوستان نیاز داشتند مثل من تا صفحه ۱۴۷ نتایج گوگل پیش روی نکنن!

 

remove-images

در حالت عادی برای حذف تصاویر شاخص پست ها بایستی یکی یکی پست ها رو باز کرده و حذف رو کلیک کنید اما با کدی که در این مطلب قرار دادم می تونید تنها در عرض یک ثانیه تمامی تصاویر شاخص رو پاک کنید.

 

نکته:

این کد فقط با یکبار اجرا شدن تمامی تصاویر شاخص رو پاک خواهد کرد پس بدون دلیل این کار رو انجام ندید،از ما گفتن بود. 🙂 ضمنا توجه داشته باشید تصاویر از هاست حذف نخواهند شد.

 

نحوه کار:

مثل همیشه کافی است کد زیر را در functions.php کپی کنید:

global $wpdb;
 
$attachments = $wpdb->get_results( "
    SELECT *
    FROM $wpdb->postmeta
    WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );
 
foreach ( $attachments as $attachment ) {
    wp_delete_attachment( $attachment->meta_value, true );
}
 
$wpdb->query( "
   DELETE FROM $wpdb->postmeta
   WHERE meta_key = '_thumbnail_id'
" );

تمام شد. بلافاصله بعد از اینکه فایل functions.php را ذخیره کردید این کد یک database query اجرا می کند و تمام تصاویر شاخص مطالب را پاک می کند.

 

نکته خیلی مهم:

لطفا این کد را بعد از اینکه فایل فانکشن را ذخیره کردید از این فایل پاک کنید. زیرا اگر این کد در فانکشن باشد شما نمی توانید برای مطالب خود تصویر شاخص قرار دهید. موفق باشید.