ساخت افزونه اختصاصی وردپرس با افزونه PluginceptionReviewed by M.J on Jul 30Rating: 5.0ساخت افزونه اختصاصی وردپرس با افزونه Pluginceptionحتما برای ایجاد قابلیتی خاص در سایت تان با کدهایی برخورد کرده اید که باید در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس کپی شوند تا بتوانند بدرستی کار کنند چون اینگونه کدها در فانکشن پوسته قرار میگیرند در صورت تعویض پوسته باید کدها را به قالب جدید منتقل کرد. در این مطلب از ایران اسکریپت به آموزش ساخت افزونه وردپرس اختصاصی سایت توسط پلاگین Pluginception می پردازیم تا کدهای مورد نظر را بدون دردسر و استرس! به جای فانکشن در پلاگین کپی کنید. مورد ذکر شده یکی از مزایای داشتن افزونه اختصاصی برای سایت است همچنین ممکن است با توابعی برخورد کنید که باید قبل از پوسته اجرا شوند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند اینگونه کدها را تنها باید توسط افزونه بکار گرفت درنتیجه نیازمند پلاگینی هستید که بتوانید براحتی وردپرس تان را اختصاصی کنید.

حتما برای ایجاد قابلیتی خاص در سایت تان با کدهایی برخورد کرده اید که باید در فایل فانکشن functions.php قالب وردپرس کپی شوند تا بتوانند بدرستی کار کنند چون اینگونه کدها در فانکشن پوسته قرار میگیرند در صورت تعویض پوسته باید کدها را به قالب جدید منتقل کرد. در این مطلب از ایران اسکریپت به آموزش ساخت افزونه وردپرس اختصاصی سایت توسط پلاگین Pluginception می پردازیم تا کدهای مورد نظر را بدون دردسر و استرس! به جای فانکشن در پلاگین کپی کنید. مورد ذکر شده یکی از مزایای داشتن افزونه اختصاصی برای سایت است همچنین ممکن است با توابعی برخورد کنید که باید قبل از پوسته اجرا شوند تا بتوانند عملکرد درستی داشته باشند اینگونه کدها را تنها باید توسط افزونه بکار گرفت درنتیجه نیازمند پلاگینی هستید که بتوانید براحتی وردپرس تان را اختصاصی کنید.

 

ساخت افزونه اختصاصی وردپرس با افزونه Pluginception

ساخت افزونه وردپرس توسط Pluginception

توسط این پلاگین براحتی و تنها با پر کردن چند فیلد می توانید در پیشخوان وردپرس تان افزونه اختصاصی مورد نیاز سایت تان را برای قرار دادن کدهای ضروری ایجاد کنید. بعد از نصب افزونه گزینه ای با نام create a new plugin در بخش افزونه ها اضافه می شود که با مراجعه به آن با چند فیلد متنی روبرو می شوید که تنها گزینه اول ضروری بوده و بقیه دلخواه هستند، این فیلدها اطلاعات کلی افزونه مانند: نام، توضیحات، سازنده، آدرس سایت طراح افزونه، مجوز استفاده و … را برای ساخت پلاگین دریافت می کنند.
بعد از پر کردن فیلدها و ساخت افزونه به صورت خودکار فایل پلاگین در مسیر wp-content/plugins ایجاد می شود اکنون می توانید با ویرایش افزونه کدهای مورد نیازتان را به آن بیافزایید و یا به طراحی پلاگین مورد نظرتان مشغول شوید.

 

برای ویرایش بهتر کدهای افزونه و قالب می توانید از افزونه ویرایشگر کد وردپرس استفاده کنید تا علاوه بر تکمیل خودکار توابع وردپرس محیطی شبیه به نرم افزارهای کدنویسی را در ویرایشگر وردپرس ایجاد کند.